COSMETICA TRENDS

Wat wil de consument nu en in de toekomst? Appelleren uw merk en claims aan de beleving van uw doelgroep en actuele waarden? Het antwoord op dergelijke kernvragen vormt de basis voor marktsucces. Wij volgen de nationale en internationale trends op de voet. We weten hypes van relevante ontwikkelingen te scheiden en vertalen kansrijke cosmetica trends naar concepten en producten die bijdragen aan uw omzetontwikkeling.
 

AFZET EN OMZET

Er is nog altijd ruimte voor volumegroei. Of dit tot meer omzet leidt, is afhankelijk van strategische keuzes. De cosmeticamarkt is een sterk concurrerende markt, waarin de talrijke promoties druk zetten op omzet en marge. Maar kansen zijn er wel degelijk. Eerlijke producten die tastbaar toegevoegde waarde en gemak bieden, kunnen nog steeds op veel waardering bij de consument rekenen.
 

EERLIJK EN NATUURLIJK

Groen is in. Dat geldt ook voor cosmeticaproducten, in alle segmenten. De consument heeft een steeds groter wordende voorkeur voor moderne en eerlijke producten, gebaseerd op natuurlijke ingrediënten, geproduceerd en verpakt op een manier die de natuur minimaal belast.
 

TOEGEVOEGDE WAARDE

Consumenten willen best (iets) meer betalen voor cosmetica producten, mits ze werkelijk toegevoegde waarde ervaren. Producten die thuis een ‘wellness beleving’ bieden, doen het goed, evenals producten waar een herkenbaar, identiteitbevestigend verhaal achter zit. Ook de gemaksfactor en het oplossen van bijvoorbeeld huid- of haarproblemen worden ervaren als toegevoegde waarde. Bij bad-, douche- en suncare producten bestaat bijvoorbeeld de aanhoudende trend naar geïntegreerde huidverzorging, bij haarverzorging gaat veel aandacht uit naar preventie en reparatie. ‘Wat doet die shampoo voor mijn haar en indirect voor mij?’

 

COMPLETE CONCEPTEN

In de verzorgende sfeer – ook voor mannen, baby’s en kinderen – bestaat een stabiele trend naar ‘complete’ concepten en verzorgingslijnen. Shampoos in combinatie met een crème of olie, complete, herkenbare lijnen voor huidverzorging (handen, gezicht, body, dag en nacht), één pakket voor complete babyverzorging. Identificatie en life style spelen hier een belangrijke rol. Presentatie en verpakking voegen duidelijke waarde toe. Vloeibare handzeep in een onderscheidende en representatieve verpakking bijvoorbeeld, doet het erg goed. Ook als cadeauartikel.
 

GRONDSTOFFEN

Verantwoord en betrouwbaar getest, van onberispelijke afkomst, natuurlijk en organisch, risicoloos, verzorgend. Dat zijn eigenschappen die consumenten welgevallig zijn als het om grondstoffen gaat. Bij Hegron Cosmetics houden we daar in het aller vroegste stadium rekening mee. We zijn permanent op zoek naar nieuwe en betrouwbare grondstoffen die de basis kunnen vormen voor vernieuwende productconcepten met toegevoegde waarde. Dat doen we met een scherp oog voor de mogelijkheden om de stijging van de grondstofprijzen beheersbaar te houden. Want de consument heeft weliswaar iets extra over voor onderscheidende cosmetica producten, de prijsstelling dient wel realistisch te blijven.
 

MERKBELEVING

Kritische, zelfbewuste consumenten willen laten zien dat zij verantwoorde keuzes maken, voor zowel zichzelf en de kinderen, als voor het milieu. Groene, eerlijke en multi puropose producten zijn belangrijke trends voor het complete product en merk. De keus moet passen bij de leefstijl en consumenten willen het merk van hun keus persoonlijk beleven. Als vooraanstaande producent van private labels en A-merken bieden wij onze klantrelaties professionele en full service ondersteuning om met vernieuwende cosmeticaconcepten bestaande consumentenwensen te overtreffen.

     
 

Copyright © 2012 - 2017 Hegron Cosmetics B.V. Alle rechten voorbehouden.